.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جايگاه مطبوعات در شبكه طبرستان

همشتمين نمايشگاه مطبوعات مازندران با همه فراز و نشيب ها و حاشيه هايش به پايان رسيد. نمايشگاه امسال، با استقبال اهالي رسانه همراه بود و نشريات و خبرگزاري هاي مهم و تاثير گذار استان در اين رويداد حضور داشتند و ماحصل يكسال فعاليت رسانه اي خود را در قالب 50 غرفه به نمايش گذاشتند.

نمايشگاه مطبوعات محلي براي تبادل تجربيات و گفت و شنودهاي رسانه اي به شمار مي رود و فعالان رسانه فارغ از هرگونه سليقه و گرايش به ارزيابي فعاليت هايشان مي پردازند. بررسي ابعاد مختلف نمايشگاه مطبوعات بيانگر اين مهم است كه خانه مطبوعات و مديران رسانه ها در استان، مي بايست زمينه هاي رونق و پويايي هر چه بيشتر اين رويداد فرهنگي را فراهم كنند.

وظيفه ذاتي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران ايجاد زمينه ها و بسترهاي لازم براي معرفي نشريات و رسانه هاي مجازي است كه در قالب برپايي نمايشگاه و تامين اعتبارات لازم محقق شد. آنچه به نمايشگاه جريان مي بخشد و آن را از انفعال خارج مي سازد،‌تلاش اهالي رسانه براي ايجاد شور و نشاط در نمايشگاه است.

برپايي نشست هاي جنبي با حضور صاحب نظران رسانه اي، مناظره هاي مطبوعاتي،‌دعوت از چهره هاي شاخص رسانه اي، تحليل و ارزيابي جايگاه مطبوعات در عرصه هاي مختلف استاني و نقد و بررسي رسانه اي از جمله مواردي است كه به اصطلاح عاميانه، نمك نمايشگاه محسوب مي شود و توجه افكار عمومي را به خود معطوف مي سازد.

نيامدن مسئولان به نمايشگاه و عدم پوشش و برنامه سازي صدا و سيماي مركز مازندران دو انتقاد مهمي بود كه در ميان اهالي مطبوعات حاضر در نمايشگاه پر رنگ بود. مهندس طاهايي استاندار مازندران در بازديد يك ساعته خود از نمايشگاه، قول مساعد داد كه در شوراي اداري به مديران بي توجه به رسانه ها و نمايشگاه نمره منفي تعلق گيرد.

اما عدم انعكاس نمايشگاه در شبكه طبرستان انتقادي بود كه حتي از زبان برخي مسئولان استان نيز بيان شد. اين انتقاد حتي در آيين اختتاميه نمايشگاه و هنگام سخنراني دكتر شجاعي نماينده مردم ساري در مجلس نيز عنوان شد.

شجاعي كه از موضوع خبرنداشت، اعلام كرد كه اين انتقاد را به اطلاع مدير كل صدا و سيماي مازندران خواهد رساند. اهالي مطبوعات بر اين عقيده اند كه ورود شبكه طبرستان به موضوع مطبوعات مي توانست اقبال هر چه بيشتر به نمايشگاه را به دنبال داشته باشد.

شبكه طبرستان در هفته بزرگداشت مقام معلم، به پخش چندين برنامه زنده پرداخت كه حتي با حضور مدير كل صدا و سيماي مركز مازندران نيز همراه بود. اي كاش مديران رسانه ملي در مازندران به اين باور مي رسيدند كه نقش مطبوعات و خبرگزاري ها در آگاهي بخشي به جامعه و ترويج فضائل اخلاقي كمتر از معلمان نيست.

همه هفته گفتگوي وي‍ژه خبري با موضوعات مختلف از شبكه طبرستان پخش مي شود. آيا مطبوعات به عنوان شاخص توسعه يافتگي يك جامعه از اهميت لازم براي پرداختن رسانه اي و گفتگوي خبري برخوردار نبودند؟ تعامل رو به افول جايگاه مطبوعات در صدا و سيماي مركز مازندران مانند امروز كم رنگ نبود. در سال هاي گذشته و در زمان مديريت سيد رمضان شجاعي در اين شبكه، برنامه سازي با موضوع مطبوعات رونق داشت.

طراح و سازنده اين برنامه هادي ابراهيمي بود. معاون سياسي امنيتي امروز و برنامه ساز ديروز. برنامه نگاهي به مطبوعات علاقمندان خوبي داشت و همه هفته مورد توجه مخاطبان و اهالي رسانه قرار مي گرفت. اين برنامه به رغم حساسيت ها و حاشيه هايي كه داشت گامي در جهت معرفي رسانه هاي مكتوب استان به مازندراني ها محسوب مي شد.

حضور اهالي مطبوعات نيز در برنامه هاي مختلف راديو و تلويزيوني پر رنگ بود و حتي در مناظره هاي انتخاباتي نيز شاهد دعوت از فعالان مطبوعاتي بوديم. متاسفانه اين تعامل پس از تغيير مديريت در شبكه طبرستان، تداوم نيافت و پرداختن به مطبوعات در اين شبكه رو به افول نهاد.

اين در حالي است كه شبكه هاي سراسري در برنامه هاي مختلف خود به بررسي و تحليل روزانه اخبار و مطالب مندرج در مطبوعات مي پردازند و از چهره هاي شاخص فعال در مطبوعات در برنامه هاي مختلف بهره مي جويند. در يكسال گذشته مطبوعات و خبرگزاري استان بدون هيچ توقعي به انعكاس گسترده اخبار و رويدادها مرتبط با صدا و سيماي مركز مازندران پرداختند. بنابراين جا داشت اين شبكه با نمايشگاه مطبوعات همراه و همدل باش.
عباس مهدوي


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.